14 وزیر دولت نهم کجا هستند؟
14 وزیر کجا هستند؟
از میان وزرای دولت‌نهم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از سوی رئیس قوه‌قضائیه به سمت دادستانی کل کشور منصوب شد. محسنی‌اژه‌ای «خوب» و «زحمتکش » از وزارت اطلاعات رفت چون «این وزارتخانه به تغییر نیاز داشت»
خبر  - اگر جایگاهی که برای حضور صادق محصولی در دولت درنظر گرفته شده نیز اعلام شود، جز هشت نفر از وزرای پیشین کابینه نهم، بقیه وزرا از دولت فاصله گرفته‌اند؛ یا به کارهای پیش از وزارت بازگشته‌اند.

دوشغله‌ها هم یا یکی از دو شغل همزمان را برگزیده‌اند یا اگر در جایی منصوب نشده‌اند، کرسی استادی دانشگاه را غنیمت شمرده‌اند. این وزرا که در پایان دولت‌نهم تعدادشان به سیزده نفر رسید به گفته رئیس‌جمهور «خودشان افراد خوبی هستند، اما اگر درازمدت در جایی بمانند حلقه‌هایی دورشان تشکیل می‌شود» که او «برای شکستن آن حلقه‌ها آمده است وزرایی که «سیاست‌گذاری نو به نو» دکتر احمدی‌نژاد آنها را از گردونه دولتی‌ها خارج کرد.

برای وزرات هفتاد میلیونی

از میان وزرای دولت‌نهم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از سوی رئیس قوه‌قضائیه به سمت دادستانی کل کشور منصوب شد. محسنی‌اژه‌ای «خوب» و «زحمت کش» از وزارت اطلاعات رفت چون «این وزارتخانه به تغییر نیاز داشت». او به وزارت اطلاعات دولت دهم هم دعوت نشد چون رئیس‌جمهور معتقد است «اگر مأموریتش را درست انجام می‌داد آسیب‌های پس از انتخابات را نداشتیم و عده‌ای از مردم از دست نمی‌رفتند». اژه‌ای از وزرات اطلاعات به دادستانی کل کشور رفت تا از این پس این وزراتخانه را یکی از «پاک‌ترین و مردمی‌ترین» افراد با «ارتباط اجتماعی قوی» اداره و «وزارت اطلاعات 70 میلیونی را برپا کند».

بازگشت به سپاه

حسین صفارهرندی و پرویز فتاح، وزرای ارشاد و نیروی دولت دهم که با سابقه حضور در سپاه به دولت راه یافته بودند، از راه آمده بازگشتند. این‌گونه صفارهرندی در دفتری به عنوان مشاورفرهنگی فرمانده سپاه به فعالیت پرداخت. صفارهرندی عضو رسمی سپاه پاسداران است و تا سال 1372 بطور تمام وقت در این نهاد مشغول کار بود و سپس به صورت مأمور به کیهان رفت.

دکتر احمدی‌نژاد که در توضیح رفاقت 29 ساله خود با فتاح گفته بود «در مناطق عملیاتی خدمتگزاری ایشان را می‌کردیم»، او را راهی سپاه کرد تا به عنوان جانشین سردار قاسمی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) معرفی شود. رئیس دولت دهم علاوه بر تعریف فوق در برنامه زنده تلویزیونی که 29 مرداد از شبکه یک سیما پخش شد جمله دیگری نیز درباره فتاح گفت: باید برود جای دیگر که کار بسیار مهمی است.

به سوی شیراز. . .

هر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا